El Cafè de Les Piles- Entrevista a Iban Peribáñez

EL CAFÈ DE LES PILES- ENTREVISTA A IBAN PERIBÁÑEZ

-Bon dia Iban Peribañez, molts ja et coneixem però si t’haguessis de presentar...

Hola, sóc un noi de Les Piles que aspira a portar una vida tranquil·la i de molts somriures en aquest poble. Ara mateix porto el Cafè de Les Piles.

-Com fas el salt i decideixes obrir un restaurant? Quant fa ja que estàs aquí al Cafè de Les Piles?

Doncs, se’m va presentar l’oportunitat i, les condicions marcades per l’Ajuntament són molt favorables per poder intentar obrir-me un petit forat en l’hostaleria de la Conca de Barberà.

Estic a càrrec del Cafè des d’aquest passat Nadal de 2018

-Com se sent treballar per a vostè, és a dir, tenir negoci propi?

Tot a la vida té els seus avantatges i inconvenients. Sempre intento magnificar els avantatges i dissuadir les coses negatives. L’oportunitat de dur a terme les teves idees no té preu. M’agraden els nous reptes i arriscar.

-Què ha canviat respecte al local antecessor en aquest establiment?

Estèticament li he donat un nou aire. La cuina és totalment nova, la terrassa impressiona perquè el mobiliari és molt acollidor i, en un futur pròxim espero anar adequant-lo tot al meu gust. Pel que fa al menjar intento anar innovant conservant les arrels de la cuina tradicional catalana.

-El cuiner neix o es fa?

En el meu cas ambdues afirmacions són correctes. Des de petit vaig demostrar certa sensibilitat vers la cuina i, tant la meva àvia materna com la meva mare són unes cuineres increïbles, a les que aspiro a un dia poder igualar. Després, com és lògic, l’experiència t’ensenya moltes coses, sobretot a calcular costos malgrat ser el més feixuc.

-Què és el millor de ser cuiner? I el pitjor?

El millor és poder crear i veure com la gent gaudeix amb la teva creació, la cuina acostuma a ser molt agraïda.

El pitjor, sense cap mena de dubte, són les hores de dedicació i la frustració quan no obtens el resultat desitjat.

-Quina és la màxima d'un cuiner?

Intentar superar-te cada dia. Encertar aquelles receptes que has creat i que d’alguna manera et pertanyen i no fallen mai.

La satisfacció dels clients i no oblidem l’escaneig dels plats amb el preu de cost.

-Com el seu negoci aporta al benestar comunitari que l'envolta? Quins horaris realitzeu?

Tenir un Bar/restaurant a Les Piles és tot un luxe pel mateix poble, ja que la gent, té l’oportunitat d’optar per un servei sense haver de desplaçar-se amb els inconvenients que això suposa (necessitat de disposar d’un vehicle, controls d’alcoholèmia, perills de circulació, gastos...)

-Quina és la maquinària que es té i els seus avançaments, per a preparar els aliments?

Disposo de forn mixt, en el qual, puc cuinar a baixa temperatura durant llarg període; també disposo d’una màquina d’envasar al buit, fet que em permet poder anar fent producció de plats; i per últim una planxa de crom que em permet coure per igual una peça, a més de la facilitat de neteja que aquesta suposa (únicament amb gel)

-Què has menjat últimament i t'ha sorprès?

Un cruixent d’orella de porc a baixa temperatura. Impressionant!!

-Quins menús ofereixes? Varia entre setmana del cap de setmana?

Disposo d’un menú de dimarts a divendres de cuina tradicional catalana, intentant incorporar algun plat avantguardista o original. Les postres són casolans (això és molt important per a mi).

Aquest menú entre setmana té un preu de 12 euros amb el cafè inclòs.

El cap de setmana ofereixo un menú de 15 euros amb cafè inclòs, on sempre hi ha alguns plats més elaborats que entre setmana.

Les nits de divendres i dissabte ofereixo tapes, plats, pizzes i entrepans.

A partir d’aquest estiu oferiré la possibilitat de fer paelles per encàrrec o pizzes per endur-se.

-Quins són els plats estrella, els més volguts pels teus clients?

La pasta, a la qual li vaig variant els condiments.

El bacallà a la Donosti a baixa temperatura

Les patates braves fetes al forn amb salsa romesco i allioli.

-Quin diries que és el secret de l'èxit del teu negoci?

Fa poc temps que hi soc per poder parlar del terme èxit o fracàs. Tampoc és el meu objectiu a curt termini, per ara, només puc agrair el bon acolliment que m’està oferint la gent del poble i dels voltants, i a poc a poc, poder-me obrir a nous mercats. Estic molt content de com estan sortint les coses, i respecte als secrets, només coneix-ho un: treball, humilitat i molt d’amor.

-Com t'agradaria veure el cafè a mitjà o llarg termini?

Home, m’encantaria que fos un petit lloc de referència a la comarca, on poder passar una bona estona, i la gent ho recordi amb un somriure a la cara

-Moltes gràcies per la teva atenció dedicació, i segueix així! Molta sort Iban!

Podreu trobar fulls d’enquesta al cafè per donar qualsevol opinió o suggeriment

A Les Piles, 03 de juny de 2019