Més de 2.500 empleats públics d’arreu de Catalunya es formen amb els cursos virtuals oferts per la Diputació durant el confinament

08/05/2020

googleplus
07/05/2020
Formació
Tarragona
Comunicació
Els cursos disponibles es poden consultar al web de la DIputació de Tarragona

La participació als cursos de formació del Servei d’Assistència Municipal (SAM) de la Diputació de Tarragona s’ha multiplicat durant el confinament. Des de l’inici de la pandèmia, 2.551 empleats públics de Catalunya, 1.553 dels quals són treballadors i treballadores d’ens locals de la demarcació de Tarragona, s’han inscrit a les activitats formatives que el SAM ha adaptat i dissenyat per donar resposta a la situació actual i l’augment del teletreball entre el personal públic.

Segons explica el diputat delegat del Servei d’Assistència Municipal de la Diputació de Tarragona, Enric Adell, “s’ha treballat intensament aquests dies per tal d’adaptar l’oferta formativa i garantir la seva tasca de formació, actualització i perfeccionament de les capacitats i coneixements del personal públic de l’administració local malgrat les circumstàncies actuals”. Adell també asegura que la Diputació continuarà treballant les properes setmanes per seguir oferint aquests serveis en funció de les necessitats i el manteniment del teletreball o de la tornada al lloc físic de feina dels empleats públics.

En aquest sentit, s’han adaptat una dotzena cursos presencials o semipresencials, transformant-los en virtuals amb ús de la videoconferència i avançant alguna formació en línia que ja estava prevista. També s’han impulsat altres dotze propostes formatives, entre webinars i cursos de més llarga durada. Aquesta oferta ha tingut molt bona acollida i l’alumnat s’ha multiplicat, ja que el format virtual ha facilitat l’accès als interessats i ha permès aceptar moltes més persones. Així, algunes formacions han passat dels 25 alumnes de mitjana que haurien tingut presencialment a tenir-ne més de 200.

Pla formatiu conjunt

La Diputació de Tarragona, amb les diputacions de Lleida i Girona i l’Associació Catalana de Municipis (ACM), han elaborat per primer cop un pla formatiu conjunt dins de l’Acord per a la Formació Contínua dels Empleats de les Administracions Públiques (AFEDAP), que ha permés agrupar formacions de les quatre organitzacions. El pla ha ofert així 26 cursos entre l’abril i el maig, 8 dels quals són impulsats i gestionats per la Diputació de Tarragona. És el primer cop que s’organitza un pla formatiu conjunt i s’ha realitzat amb l’objectiu d’unificar esforços, optimitzar recursos i arribar al màxim nombre de persones interessades durant el confinament. Aquest pla ha fet créixer encara més el nombre d’assistents a algunes de les accions formatives impulsades per la Diputació, ja que treballadors d’ens locals d’altres demarcacions de Catalunya també han pogut accedir-hi.

Els cursos sobre gestió emocional del confinament i gestió econòmica conformen bona part del gruix de les formacions dissenyades per la Unitat de Formació del SAM de la Diputació de Tarragona. En aquest sentit, alguns cursos realitzats a l’abril van ser Gestió de l’endeutament, Introducció al control intern i Objectius de la Llei d’estabilitat pressupostària. Pel que fa al mes de maig, algunes de les propostes són Tècniques de relaxació en temps de confinament, Gestió saludable de la incertesa o Comunicació saludable a l’àmbit profesional durant la crisi actual. La institució també ha dissenyat altres cursos com Introducció al Règim Local o Revit avançat. Podeu consultar tots els cursos disponibles actualment al web: http://www.dipta.cat/formacio.