FESTA MAJOR LES PILES 2020

08/10/2020

FESTA MAJOR LES PILES 2020

L'Ajuntament de les Piles ha apostat, durant tot l'estiu, per continuar amb tots els actes culturals habituals: Dimarts a la Fresca, Danseu Festival, Festa Major i Festival GaiArt, així com d'altres petits actes. Prenent sempre les mesures sanitàries adients i limitant l'aforament, el poble de les Piles ha pogut gaudir dels esdeveniments.

Al Juliol, van tenir lloc els Dimarts a la Fresca que, a diferència d'anys anteriors on es limitava a aquest mes, van allargar-se fins a mitjans d'Agost. Es va incorporar una caminada nocturna fins a Biure, que va acabar amb un concert sorpresa de Fito Luri, a la font. I acabant amb un bonic espectacle de Dansa durant una de les nits en les quals es poden observar les Perseids.

A principis de Setembre, va tenir lloc el Danseu Festival, i la setmana següent va arribar la Festa Major de les Piles, del 10 al 13 de Setembre.

Dijous l'escriptor Magí Balcells va obrir la festa amb un emotiu pregó. L'endemà, Diada Nacional de Catalunya, al matí vam gaudir d'una cursa de fites de 5 km, organitzada per l'espilenc Joan Bonell i González. A la tarda es va fer la tradicional ofrena a la Senyera i es van plantar les plantes a un dels jardins del poble. A nit, l'Èric Vinaixa va oferir un gran concert, incloent-hi peticions dels espectadors. Jovent i adults van gaudir de temes propis del cantautor i versions dels Beatles, Rolling Stones, Elvis Presley, etc. Tanta va ser la bona acollida, que el poble de les Piles va demanar que torni per la Festa Major del 2021.

Cal destacar del dissabte, el Concurs Televisiu organitzat per l'empresa Espectáculos Interactivos (www.espectaculosinteractivos.com) on el poble, dividit en dos equips, es disputaven respondre el més ràpid possibles preguntes de cultura general. Un èxit d'activitat!

Cal destacar que, dissabte al matí i en paral·lel a la Festa Major de les Piles, va tenir lloc l'acte inaugural del Festival GaiArt amb una lectura poètica i un concert de flauta.

A la nit, Escape Room Tarragona (www.escaperoomtarragona.com) va fer possible que 100 persones, repartides en grups de 10 i amb sortides esglaonades, visquessin entusiasmats una aventura medieval. Aquesta empresa, dies abans va venir a conèixer el poble i la seva història, per construir un relat de pirates, donzelles, rectors i càtars, inspirat en la història real de les Piles.

El darrer dia, diumenge 13, l'empresa de la Conca Drac Actiu (www.dracactiu.com) va organitzar una gimcana d'orientació familiar. A la tarda, vam gaudir de les tradicionals havaneres amb el grup de l'Ateneu de Tarragona. El fi de festa va anar a càrrec dels Diables Keresus, que van fer un gran espectacle de foc.

En resum, l'Ajuntament de les Piles ha apostat per continuar oferint cultura i espectacles, malgrat la situació actual. També aposta per les noves tecnologies i que aquestes puguin estar a l'abast de tothom, per aquest motiu, durant tota la Festa Major es va oferir internet gratuït via Wi-Fi al parc de les Piles, on van esdevenir la majoria dels actes. Aquest servei va ser cortesia de l'empresa catalana Kendari Group (www.kendarigroup.com)

La Cultura és segura, i així ho ha demostrat l'èxit i la bona acollida dels esdeveniments estivals. Esperem poder continuar aquesta dinàmica i ampliar l'oferta cultural del nostre poble.