el maig a Biure

12/05/2021 Actualitat

el maig a Biure

EL MAIG A BIURE
Aquest dissabte passat dia 8 de maig a les 18 h a l'església Joan Baptista de Biure el mossèn Joan Francesc Amigó, va fer la Missa de festa major.

Foto de Joan Francesc Amigó de la missa dissabte 8 església sant Joan Baptista de Biure

L'endemà, dia de l'aplec de Sant Miquel, la jornada començava molt d'hora. A les 8 del matí, a la Font de Biure, ja es podien anar comprant els típics entrepans de botifarra, i esglaonadament durant tot el matí anar pujant fins al cim de la muntanya de Sant Miquel.
Va ser molt emotiu anar trobant tanta gent durant el camí, tant de pujada com de baixada, donant ànims, per arribar al cim. Tant quitxalla com gent gran, tots amunt. Aquest any a causa de la covid no s'ha pogut donar coca a dalt al cim, com altres anys. Però s'ha de ser positiu, perquè si ho comparem amb l'any anterior que estàvem tancats a les cases, hem millorat la situació...

Els espilencs més petits a dalt al cim de Sant Miquel, fot de Esther Alcaraz

A dalt l'Ermita de Sant Miquel, cap a les 12h va començar la celebració de la Paraula. Tot i que semblava que volia començar a ploure, el dia va anar aguantant... queien quatre gotes, però de seguida parava i sortia el sol.

Celebració de la paraula foto de l'Àngels Torres

A dos quarts d'una va començar el concert vermut. Va ser un èxit, tant pel menjar que es va servir des del cafè de les Piles, com per la bona actuació del grup "3 xicots", com per l'ambient que s'hi va generar. Amb tauletes petites la gent anava fent el vermut i dinant també, cadascú amb els seus grups quotidians i bombolla.

A la tarda, l'espectacle de màgia Rubinstein, fet pel mag Dario Proximity, va agradar molt tant als més petits com als més grans. Va aconseguir tenir a tothom ben atent. Per finalitzar la jornada, es van repartir unes bosses de llaminadures per la quitxalla.
Esperem que hagi agradat molt aquesta festa de Biure, i l'any vinent poder-ho repetir! Moltes gràcies a tots per fer-ho possible.

Espectacle de màgia Rubinstein foto de Anna Ma Bonell